donderdag, november 22, 2007

22 11 07 | Interview op BNR

Voor wie nóg meer wil weten over het boek 'Maastricht, waarheen' kan op de website van BNR Nieuwsradio naar een interview luisteren dat ik afgelopen maandag had in de BNR-radiostudio in Amsterdam. Het programma 'Luchtkastelen' is als volgt nog te beluisteren: surf naar www.bnr.nl, stel aan de linkerkant van de website de datum in op 19.11 en als tijdstip kies je 20.04 uur, druk vervolgens op start. In een nieuw schermpje is het fragment dan te horen. Het zal er, schat ik, niet langer dan vier weken opstaan. Haast is dus geboden!

4 opmerkingen:

Stef Tychon zei

Voor een geactualiseerde kijk vanaf het begin van Ceramique, op de stedelijke ontsporing onder leiding van Leers, Smeets, Coenen, Q-park, ABP, ING, Wevers, Prompers en vele andere medeplichtigen:

Stef Tychon
e.-@mail.com

Stef Tychon zei

Branko,

Je constatering dat de geest van Maastricht lui is geworden door haar historische erfenis aan waardevol cultuurgoed, vind ik een opmerkelijk goede stelling die naadloos aansluit bij mijn onderzoek naar de uitwerking van de 'Dutch Disease', ofwel Hollandse Ziekte, Polderitis danwel 'polderen': een consensus beleving die volledig uit de hand is gelopen en heeft geresulteerd in toonaangevend 'parlementair tekort' in gidsland Nederland waar zakenkabinetten de sociaal-economische balans hebben gewikt zonder te wegen, en aldus de democratie hebben verkracht.

Op dezelfde bijeenkomst van de PvdA in Ipanema, waar jij kennelijk ook aanwezig was, heeft Frans Timmermans gezegd dat het Maastricht is "aan komen waaien".
Ik moest toen meteen aan Jo Coenen denken die vlak achter mij zat, keek hem aan, en heb even geprobeerd een reactie bij hem los te krijgen omdat hij op uitnodiging van mij aanwezig was en me beloofd had dat we in goede samenwerking een optreden zouden verzorgen om de algehele begripsvorming wat op te krikken.

Later heb ik beiden aangesproken toen ze samen in gesprek waren, maar maakte hij er zich meet een grapje vanaf. Beetje flauw eigenlijk.

Een ander voorval dat ik not zal vergeten en dat perfect in deze context past is een gesprek met Wubbo de Boer, president van het Europese merkenbureau te Alicante, Spanje, die op een gegeven ogenblijk zei: "Het ergste wat er is, is lui geld".

Mocht je geïnteresseerd zijn in een gedachtenwisseling, dan hoor ik wel van je.

Met vriendelijke groet,

Stef Tychon
Kabinetwerk.nl

Stef Tychon zei

Dat tenenkrommende Brands-filmpje is al even out-dated als deze blog - of andersom/ maakt niet uit.
Wat een steenkolen-Engels met prut-presentatie, jongens!

Zonde van de moeite en beschamend voor de omgeving: Maastricht zelf is toch al verziekt.
Als de kerken er niet meer stonden had het nul aantrekkingskracht voor enigszins cultureel onderlegde geesten.

Unknown zei

Stef, je kunt beter reageren op het Maastricht-verhaal op website http://city2city.wordpress.com Blog is wél actueel.